IP telefonie je synonymum pro technologii VoIP (Voice over Internet Protokol), kdy digitalizovaný hlas je přenášen v těle paketů UDP/TCP/IP prostřednictvím počítačové sítě nebo obdobného média, přístupného pomocí protokolu IP. Technický a technologický vývoj ve světě jednoznačně směřuje k digitalizaci a k "internetizaci". Z tohoto pohledu jsme se rozhodli do systému IBC zabudovat model IP telefonie.
Blokové schéma IP telefonie IP telefonie je jako integrovaná součást IBC systému technicky řešená nasledovně:
- IP telefóny jsou v budově připojeny k datové síti jako každé jiné zařízení s IP adresou,
- jako telefonní ústředna je preferovaná softwarová ústředna ASTERISK, která je instalovaná na serveru.
- připojení do internetu je standardní operace, kterou má každý klient vyřešenou i z jiných důvodů.
VoIP zařízení Telefonní přístroje dodáváme podle výběru zákazníka – od rozsáhlých systémových aparátů pro spojovatelky, manažerských přístrojů, přes standardní stolní až po různé DECT, USB a jiné telefony, ATA adaptéry na připojení analogových telefonů a faxů. VoIP telefonní ústředna na platformě Asterisk v závislosti od výkonnosti serveru, na němž je nainstalovaná, může mít řádově až 1000 vnitřních klapek a řádově 100 vnějších rozhraní. Má celou řadu vlastností standardních telefónních ústředen (např. příjem a přidržení hovorů, přesměrování hovorů, konferenční hovory, záznamník, fax-to-mail, vzdálené hovory zdarma, a mnoho dalších).
Výhody VoIP telefonie
- Při "virtuální“ telefonní ústředně v případě dodávky i vícero komunikačních systémů není potřebný žádný hardware.
- Změna konfigurace systému (počet klapek atd.) probíhá na softwarové úrovni a rozšiřování je v podstatě bez limitů.
- Nižší jednorázové jako i provozní náklady (není potřeba nákupu hardware, menší nároky na serverovnu a rack, nižší spotřeba elektrické energie při provozu atd.).
Výhody IBC VoIP telefonie
- V případě komplexní dodávky šetříte investiční náklady na jednotné komunikačníj infrastruktuře, kterou kromě hlasových služeb sdílejí i datové služby, kamerové systémy, systémy MaR, EZS, přístupové systémy, docházkové systémy.
- Řešení IBC má jednoznačnou technologickou výhodu, protože vývoj se ubírá směrem k internetizaci a globalizaci
Naše rešení je kompatibilní se všemi standardy na trhu:
- sítě PSTN - rozhraní ISDN (x BRA, PRA).
- VoIP sítě - komunikace na SIP a IAX protokolu se vzdálenými gateway.
|